Piaţa auto a avut în perioada ianuarie-martie 2017 cel mai bun trimestru din ultimii 8 ani, după analiza Autovit.ro. Comparând datele DRPCIV şi datele din site, în primul trimestru s-au înregistrat recorduri la toate categoriile – atât la maşini noi, cu peste 22.000 de vehicule înregistrate, cât şi la cele rulate – peste 128.000..
“Dacă se menţin creşterile de până acum pe tot parcursul anului, piaţa maşinilor noi poate depăşi 110.000 unităţi, iar cea a vehiculelor rulate, din import si a celor reinmatriculate, va atinge 600.000 de unităţi”, explică Cristian Cojocaru, Sales Manager la Autovit.ro.
În ianuarie s-au înmatriculat 7.060 de maşini noi şi 7.708 SH. În februarie au fost 8.302 înamtriculări de maşini noi şi 68.731 de maşini de ocazie. În luna martie, maşinile noi au avut cea mai slabă lună până la momentul acestei statistici (6.915 buc.), pe când piaţa de “rulate” a păstrat un nivel foarte bun (51.684 buc.)
Piaţa maşinilor noi a crescut cu 27,6% în primul trimestru în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, dar unele mărci precum Opel, Citroen, Ford şi Renault au avut evoluţii de peste 50%. În schimb, liderul Dacia a crescut sub media pieţei, cu numai 11%.
Piaţa maşinilor second-hand din import s-a dublat în primul trimestru versus ianuarie-martie 2016 şi s-a apropiat de 130.000 de unităţi. Numărul masiv al înmatriculărilor de maşini din import înregistrat în februarie va avea ca efect în următoarea perioadă şi o creştere a pieţei de reînmatriculări, peste valorile normale. Volkswagen a rămas cea mai populară marcă printre cei care au ales modele second-hand, peste 34.000 de exemplare fiind înscrise în circulaţie în primul trimestru.
Dacă piaţa autovehiculelor rulate se va regla mai devreme sau mai târziu, piaţa vehiculelor noi ar putea depăşi 110.000 de unităţi vândute în 2017, ajutată şi de Programul Rabla estimat să debuteze la jumătatea lui mai, mai devreme decât în 2016.
Pe Autovit.ro a continuat să se consolideze aspectul calitativ: a crescut ponderea maşinilor de peste 20.000 de euro, de la 14% din totalul anunţurilor în 2016, la 18% în prezent, în timp ce ponderea maşinilor de sub 5.000 de euro a scăzut cu aproape zece procente, până la 30%.
Cel mai consistent palier de preţ rămâne între 5.000 şi 10.000 de euro: 28% dintre maşinile scoase la vânzare pe Autovit.ro se încadrează în acest segment. La acest palier de preţ, cele mai multe anunţuri sunt pentru Volkswagen (22%) şi BMW (10%). În categoria autoturismelor de peste 20.000 euro, 31% dintre anunţuri aparţin mărcii BMW, iar 29% Mercedes-Benz.
Supremaţia mărcilor germane se vede clar şi în topul brand-urilor care se regăsesc în anunţuri. Primele cinci locuri sunt ocupate de mărci germane. De asemenea, din numărul total al anunţurilor de pe Autovit.ro, 60% fac referire la mărci germane. Per total, în oferta Autovit.ro sunt prezente peste 50 de mărci de autoturisme.
Citeşte pe pagina a doua Top 10 mărci SH la români